Extra oversteekplaatsen voor zwakke weggebruikers
24 Juni 2020

Zo haalt ze bijvoorbeeld aan dat zebrapaden alleen aangelegd worden waar voetgangers en automobilisten een groot gezichtsveld hebben en dat oversteekplaatsen voor fietsers niet hetzelfde zijn als oversteekplaatsen voor voetgangers.
Ook in Temse is er een sterk toenemend voet- en fietsverkeer. Dat kunnen wij alleen maar toejuichen!
We vragen daarom aan het bestuur om onveilige punten in kaart te brengen en de nodige aanpassingen te doen. Burgerparticipatie indachtig kunnen uiteraard de inwoners zelf ook ingeschakeld worden. Door bijvoorbeeld een oproep te lanceren kunnen alle opmerkingen in kaart worden gebracht en kan er gestructureerd en efficiënt controle ter plekke worden gedaan. Extra signalisatie dient ook effectief een meerwaarde te zijn en hoeft geen grote hap uit het budget te betekenen."
Het voorbeeld van de Dijkstraat is wellicht het bekendste conflictpunt: chaotisch samenkomen van fietsers en voetgangers uit alle richtingen. Bovendien is het oppassen voor het autoverkeer. Duidelijke signalisatie ontbreekt en zou wat meer “structuur” brengen.
Maar bijvoorbeeld ook aan voetwegels in Hoogkamerstraat, Smesstraat, Sweiger-Zuidstraat, ...ontbreken gesignaliseerde oversteekplaatsen
Wij hebben sterk de indruk dat er een gebrek aan enthousiasme en goede wil is om aan de noden van fietsers en voetgangers tegemoet te komen in Groot Temse.
Het kan anders!